3D-animation och användningsområde utöver animerade filmer

När du hör “3D-animering”, vad tänker du på då? Jag gissar på att spel, filmer och anime var det första som dök upp. 3D- animation erövrade filmer år 1995 med Pixars Toy Story, den första animerade långfilmen. På samma sätt gav det snabba multimediafältet 3D-animeringskurser för att hjälpa flera andra branscher. Kursen hjälper studenter att förenkla idéer till rörelsegrafik som är lätta att förstå, något som de flesta branscher tjänar på.

3D- animationskurs: Mer än bara filmer

Människor lärde sig, utforskade och använde 3D-animering i olika områden förutom film och TV-program. Nu växer det sig till andra fält med olika områden. Användningen av 3D-animering avancerar varje bransch långt utöver animerade filmer.

Företags- och varumärkesannonsering

Eftersom de flesta reklamföretag uppgraderar sig själva genom att modernisera sin taktik i marknadsföring ser de 3D-animering som ett användbart verktyg. Genom den visar de hur varumärket fungerar för att locka köpare. Till exempel, ett företag vill sälja en möbellinje. De måste därför göra en extra ansträngning för att demonstrera funktionerna och how-to av sina produkter. Företag och reklamföretag använder 3D-animering för att kommunicera snabbare och ge ett bestående intryck på sina kunder.

Utbildning

3D-animering är ett användbart verktyg i undervisningen. Faktum är att omprövning av undervisningsmetoden med hjälp av visuella material gör lärandet enklare. Till skillnad från den tidigare undervisningen är studenterna numer visuellt attraherade av grafik och animering. Vidare engagerar och underlättar detta undervisningsmedium studenterna mer. Till exempel, en lärare som förklarar vattencykeln kan använda 3D istället för en vanlig tabell. Eleverna kommer att kunna engagera sig och lära sig mer av sådant visuellt material. En studie gjord i Stockholm drog slutsatsen att studenter som studerade med animationsmedier fick högre poäng än de som lärde sig genom den traditionella metoden.

Medicin

Förutom tekniska bilder är animering det mest kreativa sättet att förenkla den komplexa människokroppen. Att utforska det medicinska fältet är inte möjligt med blotta ögat. Dessutom maximerar medicinska studenter 3D-animeringsverktyg som inlärnings- och demonstrationsredskap. 3D-animeringskursen erbjuder en rad olika taktiker som du kan använda inom det medicinska fältet.

Maskiner

Virtuella modeller av maskiner och prylar får ut mycket genom användningen av 3D- animation. Med 3D-grafik kan ingenjörer och mekaniker skapa bättre produkter. På samma sätt minskas riskerna för att inte uppnå kvalitetsmärken och att undvika hinder som en fysisk kontroll inte klarar av.

Arkitektonisk animation och inredningsdesign

Vid byggande av byggnader och bostadshus använder arkitekter också 3D- modellering och animering. Vidare bygger de prototyper för att visualisera strukturen. På samma sätt använder sig inredningsdesigners av 3D-skapande suites som Autodesk Maya, AutoCAD och Blender.

Forensics och brottsutredning

Forensic animation fokuserar på att återskapa brotts- och olyckssimuleringar. 3D-animeringskursen hjälper rättsmedicinska experter att visa realistiska scener. Faktum är att den modellerar miljöer/situationer som är för riskabla att återskapa. Vidare ger 3D-figurer verklighetsliknande grafik för att hjälpa utredningar och brottsfall, samtidigt som 3D-animeringsprogrammet ger polis och agenter högre chans att lösa fall.

Gaming

3D-animering hjälper också spel. Eftersom teknologin fortsätter att utvecklas upphör spelskaparna aldrig att ta fram nya spännande upplevelser för spelare. 3D-animeringskursen ger särskilt konstnärer färdigheterna att skapa bättre spelkvaliteter. Idag är virtual reality eller VR en trend i spelvärlden. Därför måste 3D-animeringskolor förbättra den kreativa skickligheten hos framtida animatörer för att matcha den framväxande spelvärlden.

Varför använda 3D-animering i reklam? 3D-animering är viktig för marknadsföring. Bortsett från att skapa kreativ och snabb design för dina annonser, är den effektiv när det gäller att öka försäljningen. Företag kan attrahera kunder genom att skapa visuellt interaktiva verktyg. 3D-animeringskursen uppmuntrar animatörer till att skapa kampanjer som är fördelaktiga för ditt företag.

 

Överväg dessa fem anledningar till varför du behöver 3D-animering i din marknadsförings taktik

Den förstärker din kampanj. Bortsett från det faktum att du använder olika marknadsföringstaktiker, förstärker 3D- animation ditt varumärke med en estetisk presentation av ditt koncept. 3D-animering minskar dina utgifter på snygga skyltar med en kort och effektiv video.

Den ger unika koncept. Dina rivaler må kämpa med att skapa marknadsföringstaktiker, men 3D-animeringen är ditt bästa val. Din fantasi i synnerhet, kommer driva projektet utifrån din smak och stil.

Den når ut till dina konsumenter. 3D-animering använder ”smart factors” för att locka konsumenter. Den når dina kunder och får dem att känna att de behöver ditt varumärke.

Den förstärker ditt varumärke genom att ha koll på utvecklingen. 3D-animeringskursen utrustar framtida animatörer med trenderna och den senaste mjukvaran. Genom att hålla dig uppdaterad om den senaste tekniken förstärker du ditt varumärke och din marknadsföringstaktik växer.

Den ökar din försäljning. Med alla klichéstrategier där ute ger 3D-animeringsklipp fler tittare vilket leder till mer försäljning. Nutida användare vill ha färska idéer och tillvägagångssätt som är lätta

Läs mer om våra 3d tjänster.