Animering

Med hjälp av 3D-animering kan ni lyfta visualiseringen av er produkt eller ert objekt till nästa nivå. Det finns ett brett användningsområde för 3D-animeringar inom exempelvis teknikutveckling, byggprojekt, utbildning, medicin och gaming. Animering lämpar sig särskilt väl för marknadsföring. I en värld där allt fler företag tävlar om konsumenternas uppmärksamhet kan en professionellt genomförd animering vara ett sätt att skilja sig från mängden.

Hur går det till?

3D-animering är en process där vi utgår från renderande 3D-modeller för att skapa bildsekvenser, något som ger en illusion av rörelse. Det är samma princip som för film eller tecknad film men allt görs digitalt i datorn och utgår från 3D-objekt istället för fotografier eller teckningar. En 3D-animering är helt enkelt ett mycket stort antal renderade 3D-bilder som satts ihop till en filmsekvens. Frekvensen brukar vara 24, 30 eller 60 bilder per sekund. Ju större antal bilder per sekund desto mjukare rörelse. Som jämförelse kan nämnas att industristandarden för modern film är 24 bilder per sekund.